توان رزمی قایق های تندرو نیروی دریایی

به وبلاگ نظامی خوش آمديد

عضويت در وبلاگ
منوي اصلي
صفحه نخست
پست الکترونيک
آرشيو مطالب
فهرست مطالب وبلاگ
پروفایل
موضوعات
عکس ها
اضافات

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 10
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 24
بازدید ماه : 1153
بازدید کل : 25865
تعداد مطالب : 20
تعداد نظرات : 14
تعداد آنلاین : 1


javahermarket

javahermarket

آخرین مطالب
طراح قالب

Template By: NazTarin.Com

تبلیغات

توان رزمی قایق های تندرو نیروی دریایی

اسیب پذیری ناوها از شناورهای رزمی سبک تندرو,برگ برنده ی هستش که نیروی دریایی کشور ما در برابر کشتی ها و ناوهای مهاجم خارجی داره!بخاطر کوچکی و سرعت بالا و مانور پذیری بالای قایق های تندرو  هدف قرار دادن اونها با توپ های ناوها بسیار دشوار و در حد غیر ممکن هستش چون توپ های ناوها و ناو شکنها برای هدف قرار دادن ناوهای سنگین و دیگر ناوشکنها هستش.چون ناو ها و ناو شکنها با سرعت کمی حرکت می کنن و هدف قرار دادن اونه بسیار ساده هستش ولی زدن قایق ها با توپ عملا غیر ممکن هستش و با زدن موشک های هدایت شونده هم زدن هدف به کوچکی قایق تندرو و سرعت بالا سخت است ولی می توان با موشکهای پیشرفته قایق ها رو به سختی بزنن و لی باز هم یک مشکل هستش چون اون ناو ها و ناو شکنها تعداد 6 یا 8 و 12 یا موشک در لانچر خود دارن بستگی به نوع موشک دارن البته بعضی از ناو شکنها و ناو ها موشک های ذخیره هم در انبار خود  دارن ولی کار بارگذاری اونها بسیار زمان بر است .

 

 

*برای دیدن عکسها در اندازه واقعی رو اونها بکلید*

********************************************

انواع قایق های تندرو جدید نیروی دریایی ایران

مدل اخرخش(C-14)*****************

این قایق یک قایق گشتی مسلح هستش که تو مدل های مختلفی تولید شده :گشت.گشت مسلح.تهاجمی و ترابری.

این قایق تسلیحات مختلفی رو می تونه حمل و استفاده کنه که هر مدل قایق تسلیحات مخصوص خوشو داره.

یک تیربار 12.7میلیمتری اکثرا دوشکا در عقب

یک توپ 23 میلیمتری در جلو

16 لوله راکت انداز 107 میلیمتری(لوله بلند)که روی سقف نصبب می شه.

این قایق مجهز به یک رادار جست وجو با برد 30کیلومتر هم هستش.

خدمه این قایق 2 تا 8 نفر متغییر هستش که به نوع قایق مربوط می شه و سرعتش هم 80 کیلومتر هستش که با در نظر گرفتن سرعت بقیه قایق ها نیروی دریایی این قایق یک قایق نیمه کند به شمار میره.

*اذرخش در حال شلیک توپ 23 م م*

*اذرخش در حال شلیک راکت 107 م م لوله بلند*

 

 

******************************

 نوع IPS

این شناورها تو 2 نمونه IPS 18وIPS 16هستن.البته قایق نوع IPS 18 خیلی بیشتر از نوع IPS 16 مورد توجه نیروی دریایی قرار گرفته و نیروی دریایی این نوع رو کاملا بومی کرده و با اسم تیر شناخته میشه.

این قایق از نوع گشتی تنرو هستش که از 3 موتور 1200 اسب بخار سود می بره و امکان حمل  و شلیک اژدرهای 533 میلیمتری رو هم داره که تو 2 جایگاه تو دو طرف بدنه قرار گرفتن.این قایق سامنه کنترل اتش هم داره و میشه اژدرهارو بصورت دستی یا به کمک این سامانه پرتاب کرد.

تسلیحات دیگه این شناور یک تیربار 12.7م م دوشکا هستش و بجز اژدری که گفتم قابلیت پرتاب اژدر حوت رو هم داره.و یک رادار جست و جوی سطحی با برد 30 کیلومتر رو هم داره.

*قایق کلاس تیر با دو محفظه اژدر در 2طرف قایق*

 

 

*************************************************

نوع ذولفقار

ذولفقار به 2 پرتاب گر موشک پر قدرت نصر 1و رادار دریایی مربوط مجهز هست.

این قایق برد 300 مایل دریایی داره و تو این شناور از 2 نوع موتور 1150و2100 اسب بخاری استفاده کردن.

*ذولفقار در حال شلیک نصر 1*

************************

 

 

 

باور 2(قایق پرنده)

باور 2 یک قایق هستش که قابلیت پرواز رو هم داره از قابلیتهای دیگه این قایق پرواز کردن با سرعت 185 کیلومتر هستش و رادار گریز بودن اون هستش به طوری که بطور کامل رادار گریز هستش و در ارتفاع 20 متری از سطح اب پرواز می کنه و قدرت مانور بسیار بالایی داره و به راحتی می تونه خودشو از دید همه رادار های دشمن پنهان کنه و مهمترین ویژگی اون اینه که می تونه چندیدن موشک رو هم زمان به یک هدف شلیک کنه و با این قابلیت می تونه به راحتی به ناو های دشمن  بدون شناسایی شدن نزدیک بشه و با شلیک موشک هاش سریع از مخل دور بشه.

*************************************

اینجا 2تا عکس از حمله قایق های تندرو تهاجمی نیروی دریایی به یک کشتی گذاشتم.

محل های اصابت راکت 107 م م رو به راحتی میشه دید

*برای دیدن عکسها در اندازه واقعی روی اونها بکلید*

حمله قایق های تهاجمی با راکتهای 107 م م 

**********************************

امیدوارم خوشتون اومده باشه

FERI2.M

F.M

 

 

مراحل اصابت اژدر حوت به کشتی فرضی دشمن در رزمایش که از قایق تیر پرتاب شده.

***********************************

نوع سراج(تندرو ترین شناور رزمی دنیا)

قایق سراج یک شناور تندرو تهاجمی راکت انداز هستش که برای اب و هوای گرمسیری طراحی شد(مخصوص خلیج همیشه فارس)

در ساخت این قایق از پیشرفته ترین امکانات استفاده شده بدنه سراج از فایبرگلاس ساخته شده که مجهز به امکانات پیشرفته بومی مخابراتی و ناوبری الکترونیکی هستش.

تسلیحات این قایق یک راکت انداز 107 م م دریایی 11 لوله ای پایدار هستش.یک تیر بار 12.7 م م دوشکا.و به تازگی نوع پرتابگر موشک و اژدر هم ساخته شده. و به یک رادار جست و جوی دریایی با برد 30 کیلومتر هم مجهز هستش و سرعت این قایق بیشتر از 140کیلومتر هستش طرح کابین این قایق طوری هست که تکانهای ناشی از حرکت روی امواج و صدار رو خدمه داخل کابین حس نمی کنن و در روزهای طوفانی هم برخورد موج با قایق رو احساس نمی کنن.

*کابین خدمه قایق سراج*

*سراج در حال شلیک راکت 107 م م*

*سراج در رژه روز ارتش*

 

***************************************

مدل باور

این قایق کاملا ساخت داخل هستش و صنایع دریایی وزارت دفاع این قایق رو طراحی و ساخته.

این قایق از نوع فوق سریع محسوب میشه که سرعتش 140 کیلومتر هستش که بهترین نوع قایق شناسایی محسوب میشه.تسلیحات این قایق در مدل تهاجمی موشک پیشرفته ضد اهداف سطحی و هوایی با قابلیت قفل و رهگیری اهداف هستش.

از مهمترین قابلیت های این قایق یکی این هستش که می تونه با سرعت 140 کیلومتر حرکت کنه و این یک ویژگی منحصر به فرد چون اکثر قایق های تندرو وقتی سرعتشون از 70 کیلومتر بیشتر می شه اصطحکاک شون رو با اب از دست میدن و چپ می کن ولی این قایق طوری طراحی شده که به هیچ عنوان چپ نکنه.و در هنگام حرکت بالا و پایین هم نمی پره.

یکی دیگه از ویژپی های منحصر به فرد این قایق این هستش بر خلاف قایق های دیگه می تونه در حال حرکت موشک شلیک کنه.

و مهمترین ویژگی این قایق هم توانایی حمل تعداد بالایی سرباز با تجهیزات هستش این قایق می تونه 28 نفر سرباز با ادواتشون رو حمل کنه.

این قایق سسیستم راداری پیشرفته و سیستم های هشدار هواشناسی .دستگاههای مین کار تجهیزات غواصی.و شیشه های دو جداره ضد گلوله و جداره 3لایه با الیاژ سبک و مقاوم هم داره.

تا حالا 74 فروند از این قایق تحویل نیروی دریایی شده تعداد بیشتری هم در حال ساخت هستش

(البته نوع گشتی این قایق به به تسلیحات موشکی مسلح نیست)

 

ویژگی های قایق های تندرو بر علیه ناو ها و ناوشکنها...................

ناوها و ناوشکن ها مجهز به تجهیزات الکترونیکی هستن تا بتوانن موشکهای هدایت شونده رو هک کن تا بتون اونهارو منحرف و یا قبل از برخورد منهدم کنن .و یا از سامنه های اتیش بار هوایی خود برای زدن موشکهای هدایت شونده استفاده می کن.البته این کار بسیار سخت و دشوار هست و با تلاش بسیار می توانند موشک رو با استفاده از جنگ الکترونیک منهدم کن اما بطور مثال زمانی که موشک قادر به طرف یک ناو یا ناو شکن شلیک بشه خدمه تنها 30 الی 50 ثانیه وقت دارن که با جنگ الکترونیک یا اتیش بار سنگین موشک کروز قادر رو منهدم کن البته با این زمان به سختی می تون خودشونو برای جنگ الکترونیک اماده کن.

موشک کروز ضد کشتی قادر

هدف قرار دادن یک کشتی در رزمایش دریایی با موشک کروز قادر

 

ویژگی منحصر به فرد قایق های تند رو این هستش که از موشکهای الکترونیکی استفاده نمی کنن بجز یک مورد و به جای اونها از موشک های میکانیکی استفاده می کنن که غیر قابل هدایت هستن ولی بخاطر بزرگی و سرعت بسیار کم ناوها به راحتی می تون ناوها و ناوشکن هارو مورد هدف قرار بدن با کمترین خطا..!

اصول کار این قایق ها طوری هستش  با تجمع کردن به دور یک ناو اونو مورد هدف قرار میدن و متلاشی می کن .

تولید قایق های تند رو در نیروی دریایی.............................................

نیروی دریایی 1000 قایق تند رو در اختیار داره که از انواع اذرخش.باور 1و2.سراج.ذولفقار و ..... هستش که تو ادامه به امکاناتشون اشاره می کنم.

حمله قایق های سراج و انهدام کشتی فرضی دشمن

این قایق ها توان بالایی در برخورد با هرگونه تهدید دارد و نیروی دریایی کشور ما پر سرعت ترین قایق های نظامی جهان رو داره که سرعتشون به 140 کیلوتر بر ساعت می رسه.و نیروی دریایی برای هر ناو امریکایی که تو خلیج فارس هستش 100 قایق تندروعملیاتی اماده برای رزم در اختیار داره.

اولین قایق رزمی نیروی دریایی..........................................................

قایق عاشورا که تو جنگ ایران و عراق استفاده می شد و چند منظوره بود که برای باربری و حمل و نقل نفرات و رزم از ان استفاده می شد.

از قایق عاشورا در جنگ نف کش ها استفاده شد و برای حمله به سکوهای نفتی هم استفاده شد و حتی در مواردی هم برای مین گذاری هم از قایق عاشورا استفاده شد.

سلاح های قایق عاشورا.............................................

12 راکت 107 میلیمتری که مانند کاتیوشا قابلیت شلیک پشت سر هم رو داشت.مسلسل سنگین دوشکا با کالیبر 12.7 و در بعضی ها مین دریایی و روی معدودی از قایق ها هم توپ 106 میلیمتری به جای راکت انداز نصب بود البته توپ بدون عقب نشینی.و همیشه یک قبضه ار پی جی براس استفاده خدمه تو قایق بود.و در قایق هایی که تو خلیج فارس بودن به جای ار پی جی همیشه یک موشک دوش پرتاب ضد هوایی وجود داشت.

قایق عاشورا البته بر روی این قایق فقط مسلسل سنگین دوشکا با کالیبر 12.7 نصب شده


javahermarket

javahermarket

javahermarket

script language='javascript' src='http://popup.tirage24.com/show_popup.php?user=feri2m'>

نظرات شما عزیزان:

لوسیفر
ساعت23:58---6 آبان 1392
روی هر ناوش سی تیربار تمتم اتومات 590 م م ی با زاویه پوشش 120 درج0 نصب کرده.تیربار شش لوله چرخان با نواخت تیر 50 م م انفجاری 70 تیر در ثانیه! تمام اتومات. قایق کندرو و تندرو نزذدی بشه ابکش میکندش.اینم توان قایق تندرو ما . 70 تیر انفجاری در ثانیه. جرات داری نزدیک بشو.اینم از این.
پاسخ:سلام دوست عزیز!اول از نظرت ممنون!دوم اطلاعات خوبی داری ولی اصلا کامل نیستن.سوم من حسابی تحقیق کردم که این مطالب رو نوشتم.و چهارم هم امریکا با علم خودش به اینجا نرسیده با






دزد یدن دانشمندای المان در جنگ جهانی دوم به این جا رسیدش.بعدش عزیره من منظور از رادار گریزی این نیستش که نمیشه روی اون هواپیما قفل کرد معنیش اینه که اون هواپیما اونقدر بالا از سطح زمین






زمین حرکت میکنه که امواج رادار بهش نمیرسن و مقدار کمی از امواج که ضعیف شده هم که



































پاسخ:میرسه با ساختار خاص اونو دفع می کنه و توی رادار دیده نمیشه ولی این هم دلیل نمی شه که نشه رهگیریش کرد بلکه اگر تکنولوژی بالایی داشته باشی میشه رهگیری و حتی منهدم کردش.





بله امریکا در صنعت هوافضا خیلی پیشرفته هستش کسی هم اینو انکار نمی کنه.بطوری که امریکا تو ده 80 یک هواپیمای جاسوسی ساخته بود که انچنان سرعتش بالا بود که هنوز هیچ کشوری حتی





خود امریکا هم مثل اونو نساخته.اون هواپیما هم رادار گریز بود و ازش برای جاسوسی از

پاسخ:از شوروی استفاده می شد و به مدت 4 سال از شوروی اطلاعات جمع می کرد با این فرض که روس ها ازش خبر ندارن ولی توی این 4سال در حال ساخت یک سلاح اشغال برای انهدام این هواپیما




بودن و در نهایت هم بعد از این چند سال فقط با یک شلیک تونستن اون هواپیمارو سرنگون کنند البته خلبان زنده موند .جالبش میدونی چی اون هواپیما اونقدر سطح پروازیش بالا بود که خلبان لباس فضانوردس




می پوشید..و در حال حاضر هیچ هواپیمایی با سرعت و سطح پروازی بالا به اون اندازه وجود

پاسخ:نداره.حالا دوست عزیز تو در مورد اس 500اینجوری می گی!من فکر می کنم شما جو گیر فیلم های که امریکارو شکست ناپذیز و همیشه برنده نشون میده شدین و یا تبلیغات هایی که از سلاح



هاشون می کنن شدین.دوست من تو جنگ امریکا و عراق عراق با موشگ اگزوس فرانسوی که یک موشک قدیمی ضد ناو هستش یک ناو امریکایی رو هدف قرار داد و تلفات سنگینی بهش وارد کرد به



طوری که دیگه ناو های امریکایی تا پایان جنگ نزدیک برد این موشک ها نمی اومدن.




پاسخ:ابرامازی که ازش هم حرف می زنی تو عراق با ار پی جی 29 های اشغال روسی تونستن ابراماز هارو از کار بندازن درسته نتونستن به طور کامل منهدمشون کن ولی به راحتی با این سلاح ها


از کار بندازنشون به طوری که زره تانک رو می شکافت و خدمه داخل تانک رو یا مجروح می کرد یا می کشت و چندین خدمه هم پای خودشونو از دست دادن.حالا به ماند موشک های هدایت شونده تاو و


غیره چه بلایی سر ابراماز ام 1 می تونه بیاره.لازم به ذکر هم هست که بگم موشک هدایت


شونده سیمی تاو

پاسخ:ساخت امریکا بود و مثل موشک مرصاد که هر دوی اینها مدل های امریکایی هستن کاملا بروز شدن و ارتقاع داده شدن و در حال تولید هستن.البته دیگه لازم نمی دونم که در مورد هواپیمای ا

ار کیو 170چیزی بگم چون مجارارو خودت خوب می دونی.راستی تا یادم نرفته کی به شما گفته روی هر ناو سی تیر بار 50م م وجود داره تعداد این تیر بار ها بستگی به نوع ناو متغییر هستش از

2تا6 دستگاه وجود داره و اونها به یک سیستم راداری اتوماتیک متصل هستن و کارشون

پاسخ:منهدم کردن موشک های کروزی هستش که به ناو شلیک شدن هستش عزیز من و یک انسان اونهارو کنترل نمیکه در هر لحظه به هر جا که بخواد شلیک کنه یک سیستم بسیار حساس اونو کنترل
می کنه و تنها هدفش منهم موشک کزوز است و جز این به هیچیزی واکنش نشون نمیده چون این تیربار ها اخرین لایه دفاعی ناو در برابر حملات موکشی هستن.البته روی عرشه تیربار های زیادی وجود
داره که بوسیله ملوات ها استفاده میشه و کالیبر اونها از 7 م م

پاسخ:و بزرگترینشون هم 12م م هستش و اصلا هم نرخ اتششون اونقدر که شما گفتین نیستش عزیز.دوسته من درسته امریکا پیشرفته هستش من هم منکر این نمیشم.و حتی خیلی پیشرفته هستش ولی سلاح های دفاعی ما هم پیشرفته هستش البته اینم بگم موشک های بالستیک از جی پی اس استفاده نمی کن.هیچ کشوری استفاده نمی کنه چون میشه به راحتی با پارازیت اندازی در دقت موشک اختلال بوجود اورد.باز هم از نظرت ممنونم دوست عزیز.


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[+] نوشته شده توسط فری تو در 25 / 11 / 1391برچسب:قایق باور,قایق سراج,قایق ذولفقار,قایق عاشورا,شناورIPS,شناور تیر,قایق اذرخش,موشک قادر,موشک هارپون,کشتی ساعر 5,ناوشکن,ناو,قایقهای تندرو,تندرو ترین قایق جهان,نیروی دریایی,قایق پرنده,باور 2,راکت انداز 107 م م ,دوشکا,رادار,موشک سطح به هوا,موشک سطح به سطح ,توان قایق های نیروی دریایی ایران, در ساعت 9 قبل از ظهر | |

درباره وبلاگ

دلیل زندگیم باش,نفسم! سن سیز یاپامام!بنی یانیز گیما!
آرشيو
6 شهريور 1392
2 شهريور 1392
7 مرداد 1392
4 مرداد 1392
3 مرداد 1392
1 مرداد 1392
5 تير 1392
2 تير 1392
1 تير 1392
3 اسفند 1391
6 بهمن 1391
5 بهمن 1391
4 بهمن 1391
3 بهمن 1391
1 بهمن 1391
آمار
روز بخير كاربر مهمان!
آمار بازديدها:
افراد آنلاين:
تعداد بازديدها:

مدير سایت :
فری تو
لينكستان
فروش جواهر با قیمت کم
کوچک کننده بینی
ارتش جهانی
علوم سیاسی
ردیاب جی پی اس ماشین
ارم زوتی z300
جلو پنجره زوتی

فال حافظ

قالب های نازترین

جوک و اس ام اس

زیباترین سایت ایرانی

جدید ترین سایت عکس

نازترین عکسهای ایرانی

بهترین سرویس وبلاگ دهی

وبلاگ دهی LoxBlog.Com


لينكدوني

نوع .تعداد وتوان نفربر های زره پوش های ایران
نوع .تعداد و توان تانک های ایران
کابوسه جدید زره پوش ها .هامرها و هلیکوپتر های اپاچی امریکا
قدرت نظامی ایران در مقابله با اسرائیل
عملیات مرصاد(کمین)
سوریه(کشوری که داره با کمک کشورهای عربی و مدعیان غربی نابود میشه)
موشک های کوتاه برد و میان برد کشور ما(انواع موشک های ایرانی بالستیک.ضد زره.هوا به هوا.....
توان رزمی قایق های تندرو نیروی دریایی
مسلسل های چند منظوره(مهمترین و کارا ترین تیربارهای دنیا)
قدرت نیروی هوایی ایران...
شکارچی هواپیماهای غربی مرصاد
فرار جنگنده ها و هواپیماهای صدام بطرف ایران
حواله یوان به چین
خرید از علی اکسپرس
دزدگیر دوچرخه

آرشيو پيوندهاي روزانه


CopyRight| 2009 , feri2m.LoxBlog.com , All Rights Reserved
Powered By Blogfa | Template By: LoxBlog.Com

script language='javascript' src='http://popup.tirage24.com/show_popup.php?user=feri2m'>